Oef…dat stinkt naar sales!

Ik krijg veel persberichten onder ogen. Acht op de tien keer denk ik: oef, dat stinkt naar sales. Als je een interview of item wilt, puur om reclame te maken, ben je bij redacties vaak aan het verkeerde adres. En bij de afdeling ‘advertentie ruimte kopen’ beter, maar ook duurder af!

Ben jij wel bereidt om iets te geven in plaats van te halen, bijvoorbeeld door jouw professionele licht over een bepaald onderwerp te laten schijnen, neem dan vooral contact op met redacties, of met de journalist die over ‘jouw’ soort onderwerpen schrijft,
Ik schrijf bijvoorbeeld vaak over relaties, at work, idealisme of persoonlijke verhalen. Er zijn ook journalisten meer gespecialiseerd in gezondheid of beauty. Ben jij die relatiedeskundige of re-integratiecoach waartoe een journalist zich kan wenden als het over feiten en fabels gaat? Stuur dan eens een blog toe waar dat uit blijkt!

Nee, je krijgt dan vaak niet een hele pagina voor jezelf, maar wel de kans om in een paar kernachtige zinnen jouw specialisme te tonen. En met een beetje geluk staat niet altijd jouw naam, maar ook die van jouw praktijk erbij! Dat is niet alleen mooi meegenomen, maar staat ook tof op jouw website!

Laat een reactie achter





tien − acht =