Wat levert media-aandacht op?

Wil jij komend jaar de media bestormen? In magazines staan? De radio halen, de krant of tv?
Met jouw verhaal en expertise in de media komen is geen toevalstreffer, zoals veel mensen denken, maar vraagt om een goed plan, plus flink wat voorwerk. Let’s go!

Ho, wacht eens even, waarom zou ik in hemelsnaam al die moeite doen? Wat levert het me op?

Mensen die regelmatig in de media verschijnen, winnen aan vertrouwen. Je kunt het vergelijken met ondernemers die lezingen geven, een boek hebben geschreven. Dat straalt betrouwbaarheid en expertise uit.

Daarbij wordt je naam en bedrijfsnaam genoemd, en vaak ook jouw website. Dit vergroot jouw zichtbaarheid en bekendheid. Mensen gaan je volgen, meer bezoekers, virtueel of fysiek, maar net hoe jouw business in elkaar steekt.

Het meest waardevolle van een publicatie vind ik dat je echt de ruimte krijgt om je zegje te doen. Te laten zien dat je ergens alle verstand van hebt, over een duidelijke mening beschikt en de diepte in durft te gaan. Wil je jouw media- momentje alleen maar inzetten om heel veel over je ongetwijfeld succesvolle bedrijf te vertellen, dan sla je de plank mis. Geef liever tips en kennis weg.

Een artikel is deelbaar. Als de krant of het magazine waar je in stond allang kattenbakvulling is, kun jij er nog mooi gebruik van maken. Maak er een fraaie post van op LinkedIn, geef het een plek op je website, deel het via sociale media of in jouw nieuwsbrief. Wist je trouwens dat veel redacties ‘papieren’ items ook als online content gebruiken en dit via hun sociale mediakanalen delen.  Zo is een publicatie niet eenmalig!

en.. last but not least.. is een freelance journalist onder de indruk van de grote hoeveelheid kennis die jij in huis hebt, de snelheid waarmee jij reageert of over jouw verrassende kijk op een actueel onderwerp.. wees dan gewaarschuwd. De kans dat hij of zij je nog eens gaat contacten voor een item of interview is groot.

 

 

 

Laat een reactie achter