Oef…dat stinkt naar sales!

Ik krijg veel persberichten onder ogen. Acht op de tien keer denk ik: oef, dat stinkt naar sales. Als je een interview of item wilt, puur om reclame te maken, ben je bij redacties vaak aan het verkeerde adres. En bij de afdeling ‘advertentie ruimte kopen’ beter, maar ook duurder af!

Ben jij wel bereid om iets te geven in plaats van te halen, bijvoorbeeld door jouw professionele licht over een bepaald onderwerp te laten schijnen, neem dan vooral contact op met redacties, of met de journalist die over ‘jouw’ soort onderwerpen schrijft,
Ik schrijf bijvoorbeeld vaak over relaties, at work, idealisme of persoonlijke verhalen. Er zijn ook journalisten meer gespecialiseerd in gezondheid of beauty. Ben jij die relatiedeskundige of re-integratiecoach waartoe een journalist zich kan wenden als het over feiten en fabels gaat? Mail dan eens een blog waar dat uit blijkt!

Zelf ben ik grote fan van Vaker in de Media. In een oogopslag 1300 journalisten en redacteuren, met als toevoeging het magazine waar zij voor  schrijven, plus de onderwerpen binnen hun interessegebied.

 

Laat een reactie achter