Sterke verhalen in de media
Vanuit het concept STERKE VERHALEN, schrijf ik interviews en reportages voor diverse magazines en redacties. Daarnaast adviseer ik ondernemers hoe ze aandacht van de media kunnen genereren. Vanuit mijn ervaring als freelance journalist weet ik precies aan welke content de verschillende media behoefte hebben. Voor mijn klanten bedenk ik verhalen met journalistieke invalshoeken. Op die manier krijgt het bedrijf exposure en naamsbekendheid.
Waarom lukt het die ene expert/ ondernemer of schrijver wel om in de media te komen en jou niet?
Wat bereik je met media-aandacht?
Waar is media gevoelig voor?
Hoe schrijf je een persbericht en hoe bied je zo'n bericht aan?
Hoe maak je een opiniestuk?
Hoe bouw je een waardevolle relatie met journalisten en redacties op?
Ik help jou met een STERK verhaal in de media te komen, en zo meer exposure te genereren voor jouw product of dienst. Een sterk verhaal heeft inhoud en laat jou als expert uit de bus komen. Misschien denk je dat media-aandacht een toevalstreffer is? Ik bewijs je het tegendeel door planmatig aan de slag te gaan!
Voor wie en hoe werkt het?
Ik werk in trajectvorm en het liefst met mensen die hun website en sociale media- kanalen op orde hebben, of bereid zijn hier tijd in te investeren. Journalisten en redacties zullen immers jouw sociale media nagaan, voordat ze besluiten tot een interview. We maken samen een gedegen plan om jouw mediakansen de komende periode optimaal te benutten.
Jouw investering voor een media- traject: 800 euro, excl. BTW. Heel goedkoop als je dit afzet tegen de advertentiewaarde, de publicaties die ik regel hebben vaak een hele hoge mediawaarde.
Het traject bevat een 1 op 1 sessie (live) waarin ik op zoek ga naar jouw unieke verhaal.
Hier vloeit een mediaplan uit voort en een agenda/planning voor de komende 4 maanden.
Samen maken we een persbericht op, of een opiniestuk. Tevens maken we een perslijst aan. Uiteraard krijg je de beschikking over mijn netwerk.
Gedurende het traject hebben we meerdere contactmomenten, dit kan via Skype of telefonisch.
Ik maak plannen op maat. Geen one size fits all. Waarom? Omdat ik veel verschillende ondernemers de media in help. Van een boer die dynamisch biologisch boert tot een schrijver van een zelfhulpboek. Kortom, steeds een andere aanpak!
Omdat ik graag transparant ben in mijn werk, houd ik mijn media-advieswerkzaamheden gescheiden van mijn schrijfklussen. De artikelen die ik voor mijn PR-klant bedenk, schrijf ik niet zelf. Dit laat ik met liefde over aan de journalisten of redactie die we gaan benaderen.
Even overleggen of media-aandacht iets voor jou is? Dat kan! Stuur me een mailtje of bel op 06-51073191 en dan bekijken we of ik iets voor jouw PR kan betekenen.
Media-facts:
Landelijke journalisten hebben per week duizenden verhalen nodig. Zowel print als online.
Media is gek op aantallen, actualiteit, amusement en afwijkingen.
Regionaal nieuws wordt regelmatig ook landelijk opgepikt.
Media-aandacht kan echt in jouw voordeel werken en voor meer bezoekers, klanten, fans of volgers zorgen.
